Son dönemlerde küçükten büyüğe yaşamlarımızın her noktasında akıllı telefonlar yer almakta. Günlük işlerimizi, sohbetlerimizi ve sosyalleşmelerimizi yaptığımız akıllı telefonlar elimizden düşmüyor. Bunların yanı sıra oyun oynamamıza da yarayan akıllı telefonlar bizi tamamen esir almış durumda. Küçükten büyüğe oynanan mobil oyunlar oyuncu kitlesini her geçen gün arttırmakta.
Mobil reklamın avangart isimlerinden AdColony ve Nielsen mobil oyuncu profilini belirlemek amacıyla Türkiye de başta İstanbul olmak üzere İzmir, Ankara, Gaziantep gibi 12 ilde yaptığı araştırmalar sonucu mobil oyuncu profillerini tespit etti. Türkiye de 24 milyonu geçkin mobil oyuncu sayısının %51,6 sını kadınların oluşturduğunu ve bu oranın 12,5 milyona denk olduğunu tespit etmiştir. 15-65 yaş arası yapılan araştırmalar haliyle akıllı telefonu olan her iki kullanıcıdan birinin mobil oyun oynadığı yönünde. Ayrıca film gelirlerinin oyun gelirlerinden daha aşağılarda olduğu tespit edilmiştir. genellikle mobil oyunlara 30 dakika ile 60 dakikalarını ayıran oyuncular stres atmak için mobil oyunları oynadıklarını belirttiler.
Araştırmaya göre Puzzle tarzı oyunların en çok tercih edildiği de anlaşılmış oldu.
Her geçen gün artmakta olan mobil oyun bağımlılığı ileride karşımıza nasıl sonuçlar çıkaracak hepimiz bekleyip göreceğiz. Kadınlarımıza üstünlüklerini mobil oyunlarda da gösterdikleri için tebrik ederiz.
PUZZLE TARZI :d Candy Crush işte