Cuma, Nisan 26, 2024

Mesajlaşma Piyasasında SMS Hizmetinin Geleceği ?

Paylaş

silkroad gaminggentr

Akıllı telefonlar ve mobil internet kullanımının artması ile birlikte, mobil piyasalar doygunluğa ulaşırken; ses ve SMS ücretleri  en düşük seviyelerde yer almaktadır. İletişim için özellikle IP tabanlı yeni alternatifler oluşmakta; IP tabanlı mesajlaşma uygulamaları mevcut SMS piyasasına ciddi bir baskı oluşturmakta ve SMS sayıları dünya genelinde 2010 yılından bu yana düşmektedir.

 

Bu durum çoğu piyasada görülse de istisnalar da bulunmaktadır. GSMA Intelligence tarafından 2015 yılında yapılan bir araştırmaya göre gelişmiş ülkeler içerisinde bulunan ABD, Fransa ve Belçika piyasaları SMS hizmetini yüksek oranda kullanmaya devam etmekte olup bunun temel sebebi özellikle 2012 yılından sonra SMS hizmetini ücretsiz olarak sunan tarife modellerinin artmasıdır. Kampanyalar nedeniyle kişi başı atılan SMS sayısı artsa da SMS hizmeti sunan tarifeleri tercih eden kullanıcı sayısı tüm kullanıcıların ancak %20’sine ulaşabilmesi nedeniyle, SMS sayısının düşmemesi SMS gelirlerinin de düşmemesini sağlayamamaktadır. 

SMSAD

SMS hizmetinin uygulamadan-insana (A2P) kimlik doğrulama, bilgilendirme ve işlem gerçekleştirme konularında tutarlı ve güvenilir olması nedeniyle SMS tabanlı A2P platformların kullanımı sıklıkla artmakta olup İngiltere Ulusal Sağlık Hizmeti gibi kurumsal bazda çok büyük organizasyonlar dahi sağlık randevularını e-posta yerine SMS ile yapmaya başlamıştır. SMS hizmetinin A2P alanında kullanımı işletmeciler için büyük bir kar potansiyeli yaratmakta olup gelecekte mobil kimlik ve nesnelerin interneti gibi kavramların gelişmesiyle birlikte daha da önemli hale gelmesi beklenmektedir. Bu nedenle, SMS hizmetinin yaşam döngüsünün daha uzunca bir süre devam etmesi beklenmektedir.

 

Ancak, A2P hizmetinin yaratacağı ek gelirin SMS hizmetlerindeki toplam gelir kaybını telafi etmeye yeterli olmayacağı tahmin edilmektedir. 

images

 

Bu noktada işletmecilerin tercih etmesi gereken temel yaklaşımın IP tabanlı mesajlaşma hizmetlerini taklit etmeye çalışmaktan ziyade SMS hizmetinin güçlü yönlerine odaklanma olduğu ifade edilmektedir. Bazı işletmecilerin IP tabanlı mesajlaşma hizmetleri ile rekabet edebilmek için kendi IP tabanlı mesajlaşma uygulamalarını geliştirdikleri, bu uygulamaların diğer şebekelerde çalışmasında sorunlar yaşandığı ve başarı şansının sınırlı olduğu, uygulamaların diğer şebekelerde birlikte çalışabilirliğini tesis etmenin SMS hizmetinin gelişerek Zengin İletişim Hizmetleri (RCS) formuna dönüşmesine yol açabileceği ancak bu durumun tüm endüstri çapında ortak girişimlerin başarısına ve ortak standartların geliştirilmesine bağlı olduğu belirtilmektedir.

 

İsmail Dikmen
İsmail Dikmen
Türkiye'nin sektörel birçok kurumsal ajans ve firmalarında dijital pazarlama, e-ticaret sorumlusu olarak çalışmaktadır/çalışmıştır. 5 yıllık sektör deneyimi bulunmaktadır.

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler