Amerika Birleşik Devletleri merkezli yapım şirketi Netflix‘in kullanıcı ve gelir kaybı sıkıntıları neticisinde reklam destekli abonelik planı üzerinde çalıştığını duyurmuştuk. Bu yeni uygulama ile birlikte hem daha az ücret ödeyecek hem de rahatsız edici reklamlara maruz kalacaksınız.
Teknik açıdan hem az ücret ödeyip hem de reklam izlemeyi kabul ederek tüm içeriklere erişebileceğimiz gerekir değil mi? Ne yazık ki durumlar böyle olmayacak, reklam destekli abonelikler tüm içeriklere erişemeyecek. Netflix yöneticileri, YouTube’da yayınlanan 2022 yılının ikinci çeyrek kazanç röportajında konu hakkında demeçler vermişti.
Netflix Eş CEO’su ve İçerikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ted Sarandos, “Bugün, insanların Netflix’te izlediklerinin büyük çoğunluğunu reklam destekli katmana dahil edebiliriz. Stüdyolarla konuştuğumuz bazı şeyler var, ancak ürünü bugün piyasaya sürersek, reklam katmanındaki üyeler harika bir deneyim yaşarlar. Bazı ek içerikleri temizleyeceğiz, ancak kesinlikle hepsini değil, ancak bunun iş için önemli bir engel olduğunu düşünmüyoruz.” dedi.
The Wall Street Journal tarafından yayımlanan bir rapora göre Netflix; Warner Bros, Universal Studios ve Sony gibi stüdyolar tarafından üretilen şovların reklam destekli katmana dahil etmelerine izin verme konusunda ikna müzakerelerine başladı fakat stüdyolar izin vermezse reklam destekli aboneliğe sahip kullanıcılar tüm içeriğe erişemeyecekler.