Cuma, Nisan 26, 2024

The Weather Company, Sektörün İlk Kişiye Özel Reklam Deneyimi İçin Watson Ads’i Tanıttı

Paylaş

silkroad gaminggentr

Pazarlamacılar uzun zamandır kişisel, amaca uygun ve değer sağlayabilen, tüketiciyle bire bir bağlantı oluşturan; milyonlarca etkileşim ve temas noktası genelinde ölçeklenebilen bir reklamcılık çözümü arayışındaydı. Watson Ads, pazarlamacıların bu hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olacak; ayrıca müşteri ve ürünle ilgili öngörülerin her zamankinden daha hızlı bir biçimde açığa çıkarılmasına, veri bilimi uzmanlarının daha önce kuramadıkları bağlantıları kurmalarını sağlayacak. Watson Ads ile IBM Watson teknolojisi tüketiciler tarafından ilk kez reklam amacıyla kullanılıyor. .

 

IBM Watson, doğal dili anlayabiliyor, muhakeme yapabiliyor, öğrenebiliyor ve kişilerle etkileşim kurabiliyor. Watson teknolojisinden faydalanan Watson Ads, kognitif bilişimin ve aşağıdaki konularda edinilen bilgilerin gücüyle pazarlamacıların mevcut stratejilerini daha iyi oluşturmalarına yardımcı olacak:

 

  • Marka algısını ve cazibesini daha iyi anlama
  • Müşterilerin daha bilinçli kararlar almasına yardımcı olma
  • Müşteri deneyimini geliştirme
  • Ürün bilgilerini destekleme
  • Yaratıcı stratejileri bilgi ve optimizasyon ile destekleme
  • Pazarlamacıların verileri daha etkin kullanmasına yardımcı olma

 

“Kognitif reklamcılığın doğuşu tam anlamıyla bir dönüm noktası. Artık IBM’in bir parçası olarak; reklamcılık, yapay zeka ve hikaye anlatımında inovasyonlara ilham verecek daha çok araç ve teknoloji kullanabiliyoruz” diyen The Weather Company Tüketici Ürünleri Genel Müdürü Domenic Venuto, şöyle devam etti: “Bu, Watson ile sunulan tüm şaşırtıcı ve güzel deneyimleri müşterilere yaşatmanın yanı sıra, her zaman hedeflediğimiz gibi hem bizi destekleyenler, hem de pazarlama ortaklarımız açısından reklamcılığı gerçekten değerli bir etkileşim haline getirmek için çok büyük bir fırsat”.

 

1467008846_IBM_Logo_Blue_White

 

Campbell Soup Company, Unilever ve GSK Consumer Healthcare Watson Ads ile ilgili olarak The Weather Company ile pazarlama faaliyetlerinde ilk işbirliği yapanlar olacak. GroupM’e bünyesinde Campbell ve Unilever için medya ajansı olarak hizmet veren MEC ve Mindshare, bu işbirliği çerçevesinde veri stratejisini ve süreci yürütürken, GSK Consumer Healthcare de PHD tarafından desteklendi.

 

WATSON ADS: MÜŞTERİ DENEYİMİ

 

Bu ürün, her kullanıcı için içinde bulunduğu koşullara uygun bir biçimde, kampanyanın hedefine dayalı olarak eğlenceli, şaşırtıcı ya da bilgilendirici deneyimle müşteri memnuniyeti sağlamayı hedefliyor. Bir Watson Ad reklamı gören tüketici, ürün ya da teklif hakkında metin ya da ses aracılığıyla Watson’a sorular sorabiliyor ve Watson, makine öğrenmesi ve doğal dil yetenekleri sayesinde doğru yanıtları veriyor.

 

Örneğin, biri “Akşam yemeği için ne yapabilirim?” diye sorarsa, muhakeme ve makine öğrenmesi yeteneği sayesinde Watson edindiği verilerle, hava durumu, günün hangi saatinde olduğu, konum ve hatta kullanıcının elinde bulunan malzemeleri tarayıp çeşitli malzeme profillemeleri yaparak dinamik reklamlarla önerilerde bulunabilir. Ayrıca IBM Watson’ın yapısal olmayan büyük hacimde veri bağlamını oluşturma ve işleme yeteneği, pazarlamacıların müşterilere anlamlı, doğru marka ve ürün etkileşimini sağlamasına yardımcı olacak. Watson Ads hava durumuna dair yanıtları da dünyanın en tutarlı hava durumu bilgilerini üreten The Weather Company’nin içeriğinden alacak.

 

Geçmiş bilgilerden mevcut sıcaklık ve yağış durumu ile gelecek hava durumu öngörülerine kadar tüm ilgili bilgilerden faydalanılarak tüketicilerin her biri için deneyimi yarım bırakmadan reklam içinde içerik sunularak hızla karar vermelerine yardımcı olunacak.

 

KOGNİTİF REKLAMCILIK: PAZARLAMADA BİR SONRAKİ SINIR

 

“Kendimizde ve sektörlerde dönüşümü uygulamak The Weather Company olarak DNA’mızda var” diyen The Weather Company, Küresel Satış Müdürü Jeremy Steinberg, şöyle devam etti: “Büyük veri gibi bir kavramla tanıştık ve tahminlerin doğruluğundan reklam hedefine kadar işin her yönünü geliştirmek üzere bu verilerden yararlandık. Şimdi ise kognitif bilişime doğru yöneliyoruz. ‘Aranan’ yeni kavramın insan etkileşimi, ve kognitif reklamcılığın pazarlamadaki yeni hedef olduğuna inanıyoruz ve bunu gerçekleştirmek için elimizden geleni yapıyoruz.”

 

Sektörün ilerleme kaydetmesi adına The Weather Company, reklamcılıktaki kognitif gelişmeler ve Watson Ads’den yararlanarak en yeni inovasyonların peşinde olan pazarlama ekibiyle şirketin birlikte çalışabileceği bir Watson Ads Konseyi oluşturmayı amaçlıyor. Watson Ads’in ilk marka pazarlamacıları olarak Campbell Soup Company, Unilever ve GSK Consumer Healthcare de bu konseye katılmayı planlıyor.

 

Steinberg sözlerine şunları ekledi: “Üyelerimiz, kognitif bilişim, makine öğrenmesi ve doğal dil oluşumu ve işleme sürecinden en iyi nasıl yararlanabileceğimizi öğrenmemize yardımcı olacaklar. Bunun yanı sıra kognitif kavramının reklamcılığı nasıl geliştirebileceğine yön vermemiz ve sektörü geliştirmemiz konusunda bize destek olacaklar.”

 

Unilever Pazarlama ve İletişim Direktörü Keith Weed, kendi şirketleri bağlamında bu gelişmeyi şu şekilde değerlendirdi: “Her geçen gün daha karmaşık hale gelen bir dünyada insanlarla etkileşim kurmak giderek zorlaşıyor ve teknoloji daha uygun içerikle bağlantı kurmanın yollarını bulma konusunda yardımcı oluyor. Bu da müşterilerimizin ilgi alanları ve tercihleriyle uyumlu, daha iyi ve daha ilgi çekici içerik oluşturmamızı sağlayacak.”

 

Mindshare, ABD CEO’su Adam Gerhart ise, “Reklamcılığın kutsallığını genellikle ‘doğru zamanda doğru araçlarla sağlanan doğru içerik’ olarak tanımlarız. Watson Ads, insan davranışını anlama becerisine dayalı olarak bu üçünü aynı anda başarmak için kognitif bilişim zekasından yararlanıyor. Yalnızca bilgisayar zekası değil, aynı zamanda tipik reklamcılık deneyimini geliştiren ve Uyarlanabilir Pazarlama vizyonumuzu hayata geçiren, simülasyonu yapılan bir insan zekası çağına giriyoruz” dedi.

 

Campbell Soup Company Küresel Medya ve Pazarlama Hizmetleri Direktörü Marci Raible şöyle konuştu: “Müşterilerin yemekle ilgili fikirler için Chef Watson ile doğrudan etkileşim kurabilmesi fikri bizi çok heyecanlandırıyor. Chef Watson, Campbell Mutfağı’ndan denenmiş ve test edilmiş tarifler sunmak için elde olan malzemelerin yanı sıra konum, günün saati ve yerel hava durumunu dikkate alacak. Hızlı ve kolay yemek çözümlerini gerçek zamanlı olarak sunmak üzere verileri kullanmak tam olarak müşterilerle sağlamak istediğimiz deneyim”.

 

MEC Küresel Çözümler Üst Düzey Yöneticisi Carl Fremont şunları söyledi: “Watson teknolojisinin pazarlamanın geleceğine yön verme becerisiyle ilgili çok umutluyuz. Campbell ve The Weather Company’nin bu dönüşüme öncülük etmesi de bizi heyecanlandırıyor. İlk kez müşterilerin sesli ve yazılı komutların kullanılmasıyla Campbell’in hava durumu verilerinden beslenen masaüstü ve mobil reklamlarla doğrudan etkileşim kurmasını sağlıyoruz. Bu bire bir etkileşim, müşterimizin gelecekte pazarlama kampanyalarını daha fazla optimize etmek için içerik eğilimlerinin yanı sıra müşteri davranışıyla ilgili değerli öngörüler sunacak”.

 

“Amaç odaklı reklamcılıktan bire bir gerçek etkileşime geçiş sürecinde kognitif güç, verilerin kullanımını kişileştiriyor” diyen GSK Consumer Healthcare Üst Düzey Pazarlama Yöneticisi Theresa Agnew şöyle devam etti: “Müşterilere sağlık hizmetleriyle ilgili gerçek zamanlı olarak daha iyi kararlar almak için bilgilere kolay erişim sağlıyor. Weather ile birçok başarılı kampanya ürettik. Takipçileri için kaliteli bir reklamcılık ve müşteri katılımı deneyimi oluşturma konusundaki çalışmalarına büyük önem veriyoruz”.

 

PHD ABD, Yatırım Kurulu Başkanı Craig Atkinson ise şöyle konuştu: “Markaların hedef kitleleriyle bağlantı kurmasına yardımcı olacak yenilikçi yöntemler arayışımızı daima sürdürüyoruz. Bu da daha önce gördüğümüz hiçbir reklam deneyimine benzemiyor. Bunların kognitif reklamcılıkta yeni bir çağa doğru atılan ilk adımlar olduğunu düşünüyoruz ve gelecekte bizi nelerin beklediğini görmenin yanında geleceğin oluşumunda bizim de payımız olmasından büyük heyecan duyuyoruz”.

 

Watson Ads, öncelikle The Weather Company özelliklerinde başlayacak ancak daha sonra ev, televizyon, bağlantılı araçlar, sosyal medya platformları gibi diğer pazarlama kanallarına yayılması bekleniyor.

İsmail Dikmen
İsmail Dikmen
Türkiye'nin sektörel birçok kurumsal ajans ve firmalarında dijital pazarlama, e-ticaret sorumlusu olarak çalışmaktadır/çalışmıştır. 5 yıllık sektör deneyimi bulunmaktadır.

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler