Apple geçtiğimiz hafta yeni iPhone etkinliğinde yeni nesil cihazlarını tanıtırken özel bir kamera modunu tanıtmıştı ve tanıtırken “Slofies” sloganı ile hitap etti. Bu terim seyirciler tarafından bir kereye mahsus espri gibi görünebilir ancak şirket terimden çok memnun kaldı. Cuma günü, Apple potansiyel olarak şirkete kelimenin kullanımı üzerinde kontrol sağlaması açısından “Slofie” üzerine bir Amerika Birleşik Devletleri markası yaratmak için başvuruda bulundu.
Slofies, Apple’ın iPhone 11 modelleri için yeni bir kamera modu özelliği olan ön kameradan ağır çekim yapabilme modunun adı. Telefonların ön kamerası artık saniyede 120 kare yavaş hareket efekti sağlayabiliyor.
Slofie, slofi, slowfie veya slowfi değil
Apple beyciğim, video yakalama ve kaydetmede kullanımı için indirilebilir bir bilgisayar yazılımı ile bağlantılı olarak yamaçlarda bir ticari marka için başvuruda bulundu. Bu, bu markanın diğer şirketlerin Slofie kamera uygulamaları yapmalarını engellemekten daha popüler olduğunu gösteriyor.
Apple, taklit slofie uygulamalarının oluşturulmasını engellemek adına önlem alma nedelerine sahip, çünkü slofie’ler yeni iPhone modellerine özel olmak zorunda.
Uygulamalara odanklanmış olmasına rağmen, Apple yeni iPhone modellerinde aslında bir slofie uygulaması veya slofie modu sunmuyor. Bu özellik Apple’ın kamera uygulamasında “Slo-mo” olarak adlandırılıyor ve şirketin mevcut Slofie kullanımı, yalnızca onları yakalamak için kullanılan uygulama veya moda değil sonuçtaki videolara atıfta bulunuyor.
Gelecek modellerde sık sık göreceğiz
Apple, slofies’in yeni telefon modelleri için eğlenceli bir satış noktası olacağını umuyor. Bu özellik Apple’ın web sitesinde belirtildi ve Apple, telefonların lansman etkinliği sırasında bir selfie reklamı sundu. Telefonlar çıktıktan sonra önümüzdeki haftalarda çok daha fazla havalandırma görmek pek şaşırtıcı olmaz.