Apple nihayet cihazlarını Hindistan’daki müşterilerine doğrudan kendi çevrim içi mağazasından satabilecek. Dün hükümet, tek markalı perakende satışları için ‘Doğrudan Yabancı Yatırım (YDY)’ için yerel kaynak normlarını gevşettiğini söyledi.
Bu da şirketlerin, markaların yalnızca donanım bileşenlerinin yüzde 30’unu yerel olarak sağladıkları takdirde kendi mağazaları üzerinden satış yapmasına izin veren kurala uymak zorunda olmadığı anlamına geliyor.
Yeni kurallara göre, Hindistan’dan, tek bir markalı perakende şirketi tarafından kendi üretimi için yaptığı tüm satın alımlar, mallar ihraç edilse bile, yerel kaynak kullanımına sayılacaktır. Ayrıca hükümet, yalnızca ilk beş yıl boyunca yerel kaynak kullanımına yönelik ihracatı sayan maddeyi kaldırmayı düşünüyor. Şirketlerin betondan yapılma dükkanlarından önce bir çevrim içi mağaza açmasına da izin verilmektedir.
Bir yıl sonra yerleşke dükkan açılacak
Economic Times’tan bir raporda iPhone üreticisinin çevrimiçi mağazasını üç ila beş ay içinde açmak istediğini belirtti. Daha sonra ikonik mağazalarından birini önümüzdeki 12-18 ay arasında Mumbai’nin finansal başkentinde kuracak. Apple şu anda ürünlerini Amazon, Flipkart ve Paytm Mall gibi e-ticaret ortakları aracılığıyla internet üzerinden satıyor.
Android cihazlara göre pahalı olacak
Apple şu anda Hindistan’da yüzde ikiden daha az pazar payına sahip. Bu rakam, çevrimiçi mağazanın gelişiyle ciddi şekilde artmayabilir, iPhone fiyatları Hindistan pazarı için hala oldukça yüksek ve Android için çok daha ucuz olan cihazların sunduğu güçlü rekabetin yüksek kalacağı göz önüne alındığında. Yine de, şirketin ülkedeki satışlarını artırmayı denemesi için yeni bir yol açıyor.