Cuma, Nisan 26, 2024

Facebook, Oynanabilir Artırılmış Gerçeklik Reklam Biçimini Genişletiyor

Paylaş

silkroad gaminggentr

Reklam Haftası öncesinde Facebook, üç etkileşimli reklam biçiminin genişletildiğini söylüyor. Öncelikle Instagram Hikayelerinde görmüş olabileceğiniz anket reklamlarının Facebook mobil uygulamasının ana beslemesine geçtiği söyleniliyor.

İkincisi olarak Facebook’un zaten test ettiği artırılmış gerçeklik reklamları bu sonbaharda halka açık beta sürümüne geçiş yapacak. Üçüncüsü ise Facebook, yalnızca oyun şirketleri için değil, tüm reklamverenlerin kullanımına sunulan reklamları yayınlayacak.

Şirket, dün New York’ta Gerçekleştirilen Basın Etkinliğinde her formata imza attı

Örnek vermek gerekir ise E!, Televizyon programlarından birini tanıtmak için interaktif anketler ile reklamlar yayınladığını ve bunun da marka biliniriliğinde 1,6 kat artışa yol açtığını belirtiyor.

Bu arada Vans, oyuncuların kaykaycı Steve Van Doren’a bir dağdan aşağı inerken yol gösterebilecekleri oynanabilir bir reklam modeli oluşturdu ve bu da reklam geri çağırmada %4.4’lük bir artışa yol açtı.

WeMakeUp, kullanıcıların neredeyse yeni makyaj tonlarını denemelerine olanak sağlayan bir artırılmış gerçeklik reklam kampanyası yürüttü ve bu kampanya da satın alımlarda %27,6’lık bir artış gösterdi.

52564246 markdarcy

Mark D’Arcy konuştu

Mark D’Arcy, Facebok’un baş kreatif yetkilisi ve küresel iş pazarlama başkan yardımcısı, ilk oynanabilir reklam örnekleri hakkında şunları belirtti:

Çok gerçek bir oyun mekaniği, bir oyunda markalar yapıyor olmasına rağmen, zaman içinde farklı etkileşimleri bir dizi olabilir.

D’Arcy ayrıca reklamlarda anketler, oyunlar ve AR dahil olmak üzere tam olarak yeni fikirler olmadığını kabul etti, ama geçmişte, genellikle ayrı bir mikrosite gibi şeyler gerektiren “ağır” deneyimler olduğunu ileri sürdü.

“Mark efendi, bizim kişisel verilerimiz ne olacak?”

Bu yeni biçimlerin kullanıcı verilerini nasıl işleyeceğini merak ediyorsanız, Facebook ekibi, yalnızca bireysel anket verilerinin toplam anket sonuçlarının reklamverenlerle paylaşılacağını söyledi. Benzer şekilde, kullanıcılar tarafından bir artırılmış gerçeklik reklamı aracılığıyla oluşturulan görüntüler kamera rulosuna kaydedilebilecek ancak reklamverenler ile paylaşılmayacak

Zeliha Yılmaz
Zeliha Yılmaz
Teknoloji dünyasının içerisinde kaybolmuş, Radyo Televizyon bölümü mezunu yazmaya sevdalı bir girişimci.

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler