reklam
PC HocasıYazılımSamsung’un [Yapay İnsan] Projesi ‘NEON’ Nedir?

Samsung’un [Yapay İnsan] Projesi ‘NEON’ Nedir?

‘Neon’ önümüzdeki hafta CES 2020’de açıklanacak.

Geçtiğimiz birkaç hafta boyunca Samsung’un alt kuruluşu olan STAR Labs, önümüzdeki hafta CES 2020’de tanıtılacak olan “Yapay İnsan” projesine ‘NEON’ adını verdi.

Ama Neon tam olarak nedir ve yapay insan nedir? Şimdiye kadar, çok az resmi detayımız var, ancak çoğu işaret, bir tür dijital avatar teknolojisinin piyasaya sürülmesine işaret ediyor: kullanıcıların etkileşimde bulunabileceği gerçekçi bir CGI insanı. Eğlence amaçlı veya işletmeler tarafından dijital resepsiyon görevlileri, müşteri hizmetleri ve benzeri amaçlarda kullanılabilecek.

Her ne ise, daha duyurulmadan öldüresiye heyecanlandırıyor

Neon’un bir mil genişliğinde bir sosyal medya varlığı ve sadece birkaç GIF derinliği var. Neon için Twitter, Facebook ve Instagram hesapları var, hepsi aynı belirsiz ve fütüristik görünümlü görüntüleri paylaşıyor. Yayınlar, Samsung’un yapay zeka asistanı Bixby ile “Hiç ‘yapay’ ile tanıştınız mı?” Ve “Core R3” adı verilen ve “gerçeklik, gerçek zamanlı, duyarlı” anlamına gelen kızdırma teknolojisi gibi sorular soruyorlar.

Proje, insan-bilgisayar etkileşimi araştırmacısı ve Samsung Electronics eski kıdemli başkan yardımcısı Pranav Mistry tarafından yönetiliyor. LinkedIn profiline göre Mistry şimdi STAR Labs (Samsung Technology & Advanced Research’in kısaltması) ve yeni şirket Neon’un CEO’sudur. Twitter sayfasında, görünüşe göre erken önizlemeler verilen insanlardan gelen takdir yorumlarını retweetleyerek proje için aldatmaca tutuyor. Birisi Neon’u “Hanginizin gerçek olduğunu merak etmenizi sağlayacak Yapay Zeka” olarak tanımlıyor.

Resmi olmayan ipuçları da dijital avatar teknolojisine işaret ediyor. “NEON Artificial Human”, “NEON.Life” ve “Core R3” için ABD ticari markaları Samsung Research America tarafından tescil edilmiştir (ve LetsGoDigital tarafından tespit edilmiştir).

Samsung NEON’u nasıl tanımlıyor?

Eğlence hizmetleri, yani hareketli görüntü, video ve film fragmanlarının üretimi için model yapımı hizmetleri, bilgisayar tarafından oluşturulan görüntüler ve bilgisayar tarafından oluşturulan grafikler dahil olmak üzere özel efektlerin üretimi; artırılmış gerçeklik video prodüksiyonu; bilgisayar tarafından üretilen karakterlerin oluşturulması; film, televizyon, internet ve diğer uygulamalarda kullanılmak üzere bilgisayar animasyonu kullanarak insanların bilgisayar modelli versiyonlarının tasarlanması ve geliştirilmesi; sanal karakterler için yazılım tasarımı ve geliştirilmesi; diğerleri için özel olarak oluşturulan bilgisayar görüntüleri, animasyonlar, simülasyonlar ve eğlence için kullanılan modeller.

Kıdemli bir medya akış mühendisini arayan STAR Labs için bir iş listesi benzer temalara odaklanır. Şirketin “uçtan uca yeni işler yaratmak ve Samsung için büyüme alanlarını genişletmek için bağımsız girişimler” üstlendiğini ve çalışanların “bilimkurgu gerçeğe dönüştüren yeni sürükleyici ve akıllı hizmetler inşa ettiklerini” söylüyor.

Chrome'a "Sekme Grupları" Özelliği Geliyor!

Yakın zamanda yapılan bir röportajda Mistry, “dijital insanlar” ı 2020’ler için kilit bir teknoloji olarak tanımlıyor. Mistry, LiveMint’e “Filmler, yapay zekanın dünyamıza getirildiği örneklerle doludur” dedi. Blade Runner 2049’da Memur K, yapay zeka hologram arkadaşı Joi ile bir ilişki geliştiriyor. Filmler gerçeklik duygumuzu bozabilirken, ‘sanal insanlar’ veya ‘dijital insanlar’ gerçeklik olacaktır. Dijital bir insan, günlük yaşamımızın bir parçası olma rolünü genişletebilir: sanal bir haber spikeri, sanal resepsiyonist ve hatta yapay zeka tarafından üretilen bir film yıldızı.”

Ancak bunların hiçbiri çığır açıcı değil.

Yapay zeka ve CGI’deki gelişmeler sayesinde, dijital insan avatarları kesinlikle daha gerçekçi hale geldi, ancak işlevsel olarak çok sınırlılar. 2018’de Çin’in devlet basın kuruluşu, başlıkları okuyabilen “Yapay zekalı haber spikeri” adını verdi. Yıldız Savaşları gibi filmler ölü oyuncuları CGI kullanarak diriltti ve yapay zeka tarafından oluşturulan Instagram etkileyicileri de bir şey. Ancak bu örneklerin tümü önceden programlanmış deneyimlerdir.

Avatarları chatbot teknolojisine entegre etmek için bazı çabalar gösterilmiş olsa da, sonuç çok etkileyici değil. Konuşma yavaş, sınırlı ve düzensizdir ve bu botların hiçbiri insanlarla karıştırılamaz. Örneğin, geçen ay New Age yazarı Deepak Chopra dijital bir avatara dönüştü. Fakat “dijital Deepak”, Uygarlık video oyunu serilerinden yapay bir insandan çok bir hizip liderine benziyordu.

Samsung’un bu konuda bazı adımlar atması ve Neon’un teknolojisinin gerçekten oyun değiştirmesi mümkün olabilir. Ancak bekleyelim ve şirketin neler sunabileceğini görelim ve bol miktarda abartı görmezden gelelim. Şirket önümüzdeki hafta başlarında daha fazla bilgi duyuracak.