Google, kullanıcı deneyimini iyileştirmek için sürekli güncellemeler yapıyor. Ne kadar kullanıcı deneyimini iyileştirmeye yönelik olduğu tartışılır ama sonuçta bu amaçla güncellemeler yapılıyor. Yayınlanan güncellemeler ise çoğu durumda web arama sonuçları iyileştirmeleri için oluyor. Fakat bu son gelen güncelleme, doğrudan web arama sonuçlarına ilişkin değil. Bu sefer Google görsel arama kısmı için güncelleme geldi.
Görsel bölüm için yapılan güncelleme, sonuçların iyileştirilmesine yönelik. Şimdi asıl soru şu ki güncelleme neyi değiştirdi? Kullanıcı deneyimi nasıl iyileşecek?
Google görsel arama için yeni dönem
Güncelleme, görsel aramalardaki tekrar eden görselleri ortadan kaldırıyor. Yani bir arama yaptığınız zaman, sürekli aynı görsellerle karşılaşmayacaksınız. Daha benzersiz bir görseller gösterilecek. Bu şekilde hem arama sonuçları çeşitlendirilmiş olacak hem de aranan kelimeye daha yakın görsellere ulaşacağız.
Bunu şöyle de düşünebiliriz. Akıllı telefonlarda galeride biriken ikiz görseller dediğimiz tekrar eden görseller, galerinizi ne kadar karmaşık bir hala getiriyor değil mi? Sürekli tekrarlayan fotoğraflarla karşılaşınca iş çorbaya dönüyor. Aradınız resmi bir türlü bulamıyorsunuz.
İşte Google’da da tekrarlanan görsellerle arama sonuçlarının gösterilmesi aynı karışıklığa neden oluyor. Bunu düzeltecek güncelleme gelmiş oldu.
Kısaca özetlemek istersek, artık Google görsel arama sonuçları daha çeşitli ve daha başarılı olacak. Kullanıcı deneyimi ne kadar iyileşecek onu göreceğiz.