Geçtiğimiz sene Google beyciğim, Google Dökümanlar kullanıcıları için Akıllı Oluştur özelliğinin beta sürümünü duyurmuştu. Bu özellik, kullanıcıların Google Dökümanlar’daki yüksek kaliteli içeriği daha hızlı ve daha kolay bir biçimde oluşturabilmesi için önceden yazdığı cümlelere dayalı tahminler almalarını sağlıyordu.
Şimdi ise Google, G Suite kullanıcıları için özelliğin genel olarak kullanilabilir olduğunu duyurdu. Bu özellik tüm G Suite kullanıcılarına aşamalı olarak sunulacak ve G Suite kulllanıcıları tarafından etkinleştirebilir duruma gelecek. Özelliğe nasıl başlayabileceğinizi aşağıda açıkladık:
- Yöneticiler: Bu özellik için yönetici kontrolü yoktur.
- Son kullanıcılar: Bu özellik varsayılan olarak AÇIK olacaktır ve Araçlar> Tercihler’e gidip “Akıllı Oluşturma Önerilerini Göster” seçeneğinin işaretini kaldırarak devre dışı bırakılabilir . Etkinleştirildiğinde, Akıllı Oluşturma önerilerini otomatik olarak görürsünüz. Beğendiğiniz bir öneriyi kabul etmek için “sekme” ya da sağ ok tuşuna basın. Google Dokümanlar’da Akıllı Oluşturma özelliğini kullanma hakkında daha fazla bilgi için Yardım Merkezi’ni ziyaret edin .
Sürüm tarihleri
- Hızlı Sürüm alanları : 18 Şubat 2020’den itibaren aşamalı sunum (özellik görünürlüğü için 15 güne kadar)
- Zamanlanmış Sürüm alan adları : 3 Mart 2020’den itibaren uzatılmış sunum (özellik görünürlüğü için potansiyel olarak 15 günden daha uzun)
Kimler kullanacak?
- G Suite Basic, G Suite Business ve G Suite Enterprise müşterileri tarafından kullanılabilir
- Google Apps Eğitim Sürümü, Google Apps Eğitim Sürümü Kurumsal ve Sivil Toplum Kuruluşları için G Suite müşterileri tarafından kullanılamaz
- Kişisel Google Hesapları olan kullanıcılar tarafından kullanılamaz
Eğer ki bu tip konularda ya da tamamen Google Dökümanlar’da yeni iseniz Google beyciğimizin sizler için oluşturduğu bir kullanma kılavuzu dahi mevcuttur. Buraya tıklayarak erişebilirsiniz.